Byggmöten 2024 Forum Fotoforum Cessna

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #258
    Anonym
    Inaktiv

    En dröm från den intensiva Biggles tiden var att själv få utföra lite Immelmanns, vingglidningar och tunnel rollar. Sagt och gjort, när tillfället yppade sig i Zimbabwe klev det blivande superässet in i Skyhawken (ja, ja Cessna 172...) och karriären startade med raketfart... – inte!

    Efter runt 10 timmar flög jag solo i Z-WNF men sedan sade min bättre hälft att nu får det vara nog. Att flygklubben hade haft fem krascher det året, alla beroende på materialfel, bidrog väl till att jag inte var så svårövertalad – Karriären tog en spännande vändning till mörka rum och en skakspak, Nope det var faktiskt Microsofts Combat Flight Simulator med en force feedback styrspak som realiserade mina äss-drömmar.

    ESCIs gamla Cessna i ett snabbygge med målade märkningar, förutom den lilla dekalen på fenan.
    Ola
    Cessna-1
    Cessna-2
    Cessna-3
    Cessna-4
    Cessna-6
    Cessna-7
    Cessna-9
    Cessna-12

    #268
    Anonym
    Inaktiv

    Snyggt! Är det maskerna jag gjorde för länge sedan?!

    Du har i alla fall flugit på egen hand. Själv har jag intressant nog aldrig varit direkt lockad av flygandet, bara flygplanen och därav modellbyggandet.

    Mvh Fredrik

    #269
    Anonym
    Inaktiv

    Precis! Dina masker men jag var för lat för att få till den fina silver utlinjeringen av bokstäverna, ibland vill man bara bli klar...

    #284
    Anonym
    Inaktiv

    Mycket fin och gullig 🙂

    #286
    Anonym
    Inaktiv

    Precis! Dina masker men jag var för lat för att få till den fina silver utlinjeringen av bokstäverna, ibland vill man bara bli klar...

    Det som blev blev jättefint! 👍
    /F

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
© 2019 IPMS Uppsala. Alla rättigheter förbehållna.
Designed in: Oxygen on WordPress