Byggmöten 2024 Forum Fotoforum Delta Dagger

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #537
    Anonym
    Inaktiv

    Jag har misshandlat Mengs Delta Dagger i 1/72, inköpt på rea på Göranssons utanför Falun. Hade inte läst på så mycket om Century-series, så det var väl intressant att bygga en, plus att den passade in i tävling. Eftersom det är flytt-tider så är det lite skralt med bilder än, men har i alla fall en som bevis. Borde väl inte säga det, men jag är ju inte flygplansbyggare, så jag lyckades med 2 REJÄLA missar med skräp på insidan av huven och filspår som jag på nåt sätt undvek att se fram till jag hade målat och sen det vanliga tjafset med silvring av dekaler (fast det syns iaf bara i vissa vinklar).

    #538
    Anonym
    Inaktiv

    Snyggt! Är den grå eller silvergrå?
    /F

    #539
    Anonym
    Inaktiv

    Jättesnygg! Jag gillar färgen, den ser mycket verklighetstrogen och vädrad ut. Dessutom förstår jag inte riktigt, Du har byggt ett antal snygga flygplan och så säger Du att Du INTE är flygplansbyggare? Vad är det då Du byggt???

    #542
    Anonym
    Inaktiv

    Den är grå. Trodde den skulle vara silvergrå när jag köpte den, men det var dom tydligen aldrig.

    Jag är inte flygplansbyggare pga att jag alltid gör nybörjarfel oavsett hur många flygplan jag byggt 🙂 Men dom brukar se bra ut på bild i alla fall, så är väl nöjd med det (Bf-109:an jag byggde blev faktiskt bra, inga nybörjarfel på den måste jag erkänna).

    #547
    Anonym
    Inaktiv

    Jättesnyggt bygge ju! Gillar att det dessutom är i den Ädla skalan...:-)

    #784
    Anonym
    Inaktiv

    Blipp.

    #786
    Anonym
    Inaktiv

    Blopp.

    #792
    Anonym
    Inaktiv

    Grymt läcker och snygg kärra du fått ihop!
    Extra plus att det är rätt skala också!!!
    Det är väl ditt första bygge utav dina kommande byggen på Century serien... 🙂
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Century_Series

    #796
    Anonym
    Inaktiv

    Ja, det får väl bli ett 10-årsprojekt med Century series i 1/72... 🙂

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
© 2019 IPMS Uppsala. Alla rättigheter förbehållna.
Designed in: Oxygen on WordPress