Byggmöten 2024 Forum In the works En surdegs-tank

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1178
    Anonym
    Inaktiv

    Plötsligt stod stjärnorna rätt på himlen, månen var i nedan och temperaturen så hög att plasten smälte ihop när man tryckte bitarna mot varandra och jag tog fram min gamla AFV Club Shot'kal och tänkte att nu är det dags att färdigställa. Den blev nästan färdig för ett par år sedan, men sen blev det band-strul. Jag ville inte ha gummibanden som följde med, men tänkte att jag skulle komma undan billigare än med Fruil, så jag beställde AFV Clubs egna band i hårdplast. Jag försökte under flera kvällar få ihop dessa, men det var fanimig helt omöjligt. Antingen sprack dom eller så hakade dom inte i varandra, eller så gick den lilla styrpluppen av när jag försökte få den på plats. Så in i garderoben med allt. Ett bra tag senare tänkte jag att jag kör med gummibanden ändå, så jag målade dessa och.. Upptäckte att axeln till ena spännhjulet hade försvunnit ut i evigheten. Så efter ett misslyckat försök att scratcha en axel (tvåledad, hög belastning, det gick inte speciellt bra) och ett år efter inköp mailade jag butiken i Berlin där jag köpt vagnen och frågade om dom kunde fixa en ny. Fick ett ärendenr och tiden gick, men åtta veckor senare kom det ett brev på posten! Då höll jag på med annat, så den blev liggande. Sen köpte jag frulle-band och den fick ligga en stund till, sen flyttade jag och sen byggde jag flygplan, men nu!

    Jag försökte också för andra gången med blåneringsvätska för att raskt få bra vädring på banden, det funkade lika dåligt som förra gången och bättre resultat uppnås med svart primer, airbrushad rost-färg och några jord/sandnyanser på ungefär lika lång tid som det tar att misslyckas med att blånera banden.

    En bild med färdigmonterande band!

    Återstår en massa detaljmålning och några dekaler (ungefär hälften så många som en AMRAAM skulle jag tro) och pilla in lite klarplast osv. Kul!

    #1179
    Anonym
    Inaktiv

    Ser ju riktigt bra ut det där - och stort! Va äre för skala...? Gillar verkligen de där israeliska Centurionvagnarna med extra allt:-)

    #1183
    Anonym
    Inaktiv

    Ja, den blir cool! Mycket bling-bling i lådan. Skalan är 1/35. Enda problemet just nu är att jag har spelat dator istället för att jobba vidare med den 😛

    #1195
    Anonym
    Inaktiv

    Häftig vagn! Mycket saker på den - extra pansar antar jag att en del av det är. Hoppas vinklarna kommer till användning.
    /F

    #1200
    Anonym
    Inaktiv

    Gjort ett litet ryck:

    Ska grisas ner mer, men får vänta på dekaler som vänlig person på internet skickar till mig eftersom skyddsarket hade geggat fast i dekalarket. Aldrig varit med om nåt liknande.

    #1211
    Anonym
    Inaktiv

    Nu får den känna sig färdig.

    #1212
    Anonym
    Inaktiv

    Det kan den gott göra, den surdegen jäste inte förgäves. Mycket snyggt, inte minst allt småplock!

    #1221
    Anonym
    Inaktiv

    Mycket snyggt!
    Det är alltid lite coolare med de där ökenmålade fordonen oavsett om de rör sig på land eller i luften!
    /F

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
© 2019 IPMS Uppsala. Alla rättigheter förbehållna.
Designed in: Oxygen on WordPress