Byggmöten 2024 Forum Allmänt Problem med Forumet?

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #591
    Anonym
    Inaktiv

    För stunden tycks det inte gå att ladda upp bilder via Postimages i byggtrådarna. Nån annan med samma problem?

    #597
    Anonym
    Inaktiv

    Postimg är ju en extern tjänst och det enda vi gör på forumet är att länka in bilder därifrån, så det var nog postimg som hickade skulle jag tro. Verkar funka nu dock?

    #605
    Anonym
    Inaktiv

    Jag har problem att få till inlägg med bildlänkar i. Jag har testat ett antal gånger nu, men så fort jag länkar till mer än en bild försvinner inlägget!?!? Länkar numera till min egen domän och det fungerar alldeles utmärkt på ett annat forum. /F

    En bild fungerar, två eller fler gör det inte

    #607
    Anonym
    Inaktiv

    Funkar fortfarande inte för mig, inte heller med bara en bild. En annan sak: brukar man inte kunna förhandsgranska eller redigera sina egna inlägg i efterhand? Jag hittar inte det.

    #608
    Anonym
    Inaktiv

    Nåt lurt är det för just nu står det att Ragnar skrev ett inlägg på In the works för 49 minuter sedan, men något sådant inlägg finns inte!

    #609
    Anonym
    Inaktiv

    Redigera hittar du högst upp till vänster i ditt inlägg. Förhandsgranska tror jag inte finns som möjlighet här./F

    #611
    adminadmin
    Keymaster

    Hej,

    Jag är lite ovan att hänga på BB-forum. Hittade till Facebook-grupperna innan jag fick vanan.

    Jag ska kolla lite på problemet med att ladda upp bilder. Börjar med att försöka ladda upp en här.

    P-38
    Il-2
    Spitfire

    #612
    adminadmin
    Keymaster

    OK. Jag lyckades lägga upp tre i en post.

    Nu vill jag bara kolla. När ni säger "ladda upp bilder" menar ni då att ni länkar till bilder som redan ligger på internet någonstans med en http:// adress som ni länkar till via IMG knappen ovan? Eller menar ni någon annan uppladdningsfunktion som jag inte hittat?

    Helt enkelt vad menar ni med "ladda upp"?

    #613
    Anonym
    Inaktiv

    Testar med min valiga användare också.

    Fiat

    #616
    Anonym
    Inaktiv

    Först - Hej! 😀
    Sedan - länkar till bild på nätet med följande typ av adress och med hjälp av IMG-knappen: img src="https://almlof.eu/Eduard/Albatros%20D.III%20and%20D.V/image392.jpg" alt="" / - tog bort vinklarna så att koden skulle synas.

    Testade just nu, innan det här inlägget, med tre länkar och som ni ser så blev det inget inlägg av det.

    Igår testade jag att länka till en (1) bild och då fungerade det. När jag gick in och redigerade inlägget genom att lägga till fler bilder, då försvann hela inlägget.

    Mycket mysko!!!/F

    #617
    Anonym
    Inaktiv

    Det är dessutom något lurt med uppdateringen på förstasidan på forumdelen. Just nu ser den ut så här för mig

    Där syns det alltså inte alls att både jag och Per skrivit saker i min Albatros-byggtråd efter att Ragnar gjorde sitt inlägg för x antal timmar sedan.

    Mvh Fredrik

    #618
    Anonym
    Inaktiv

    Ser att jag var lite otydlig... Ni ska titta på "In the works" där det står att det senaste inlägget är av Ragnar. Men går man in på "In the works" då finns det senare inlägg att läsa. /F

    #696
    Anonym
    Inaktiv

    Ni som har nåt att lägga upp, testa gärna igen. Jag hittade en inställning som gör att posterna ska tillåtas utan moderation, så förhoppningsvis funkar det nu.

    #737
    Anonym
    Inaktiv

    Lade just upp ett nytt ämne och fick till svar att det måste granskas?! Verkar onödigt tycker jag eller har vi haft några problem med "lustiga" inlägg?

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
© 2019 IPMS Uppsala. Alla rättigheter förbehållna.
Designed in: Oxygen on WordPress