Byggmöten 2020 Forum In the works Sea Harrier FRS.1

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Per KnutssonPer Knutsson
    Keymaster

Jag knåpar med en Sea Harrier från Brexit-beställning nummer 1. Skalan är 1/48 och tillverkaren är Kinetic och jag är inte överdrivet imponerad. Allt är liite skevt och snett och passar inte riktigt. Värst var främre delen av vingen som stack upp 1 mm runt hela. blev en massa karvande och fyllande och nästan runda arkivet, men det blev åtminstone ganska bra till slut.

Eftersom den ska passa in på Europa så blir märkningen från nån övning utanför Norge på 80-talet (satsen innehåller även märkningar för typ alla individer som deltog i Falklandskriget). Därför kommer den utrustas med en övnings-Sidewinder och två fälltankar och inte så mycket mer.

Jan GaudeJan Gaude
    Deltagare

Ska bli kul att få följa bygget ditt...!
    Kämpa på Per... 🙂
    Själv byggde jag Airfix Harrier GR.3 för ca 20 år sedan då jag kom tillbaks till Hobbyn.
    Även den målad för en övning i Norge under 80-talet. Den grå färgen blev övermålad med en provisorisk vit färg, medans dom grönmålade fälten bibehölls.
    Har för mig att man kallade övningen Snow Falcon.
    Harrien finns kvar, men har tappat pitoröret. Får fixa till det, så har vi i alla fall minst två Harriers till utmaningen...😀

Per KnutssonPer Knutsson
    Keymaster

Eventuellt klart för målning. Nu ska jag bara få plats med "målarstudion" i garaget + att det inte får bli för kallt.

Ragnar HedlundRagnar Hedlund
    Deltagare

Skevt och snett och dålig passform = heroiskt modellbygge.:-) Heja heja!

Fredrik AlmlöfFredrik Almlöf
    Deltagare

Ser ju klart bättre ut än du beskriver den som... och bilder ljuger ju aldrig 😉

Coolt flygplan i alla fall och absolut lite så där udda utseende som riktiga brittiska plan har - undantag som Spitfire bekräftar bara den regeln!
    /F

Per KnutssonPer Knutsson
    Keymaster

Jag utgår ju från Tamiya/Eduard i alla mina bedömningar av byggsatsers kvalitet nuförtiden, så kanske därför jag har högt ställda krav :). Seafiren som Ragnar håller på med skulle jag slänga ca 5 sekunder efter öppnad låda.

Ragnar HedlundRagnar Hedlund
    Deltagare

Pfff...de modeller som inte dödar direkt gör dig starkare;-)

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
© 2019 IPMS Uppsala. Alla rättigheter förbehållna.
Designed in: Oxygen on WordPress