Byggmöten 2024 Forum In the works Sea Harrier FRS.1

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1051
    Anonym
    Inaktiv

    Nuuu.. Är jag nog färdig med den här tills jag ska bygga basplatta och försöka få den att flyga. Eller så blir det 5 timmar touch-ups till, det kan ju behövas efter dom ca 15 timmar jag har suttit och pillat sedan senaste bilden. Några dekaler sitter fel, ser några skarvar, slappade ihop och penselmålade en del som kunde airbrushats med fördel, men jag orkade inte hålla på... Ser bra ut på håll!

    #1052
    Anonym
    Inaktiv

    Mycket snyggt!
    Jag gillar din halvblanka finish, vad använder du för lack? Samma som den blanka?
    /F

    #1055
    Anonym
    Inaktiv

    Jättesnyggt, även på (hyfsat) nära håll, vad det ser ut!:-)

    #1056
    Anonym
    Inaktiv

    Tack!

    Jag kör med Citadels Purity Seal som halvblank lack. Tog just slut 🙁

    #1061
    Anonym
    Inaktiv

    Riktigt läckert och snyggt bygge!
    Hatten av...😃

    #1064
    Anonym
    Inaktiv

    Citadel Purity Seal direkt ur sprayburken antar jag?!
    /F

    #1068
    Anonym
    Inaktiv

    Självklart direkt ur burken 🙂

    Lite spännande är det att köra direkt ur burken. Blir det för mycket så löser det upp akrylfärgen under, så lär vara försiktig(are än jag är ibland). Jag har nån mycket mattare från Citadel nu, får se hur det går med den på nästa projekt. Borde gå bra om jag bara kör ett lager hoppas jag.

    #1075
    Anonym
    Inaktiv

    Du har aldrig funderat på att tömma sprayburken och använda airbrushen? Jag kanske ska testa det åt dig. Vad kan gå fel?! 😀
    /F

    #1077
    Anonym
    Inaktiv

    Verkar farligt att tömma burken. Och så måste man väl rengöra sprutan med nåt lite häftigare mojs? Verkar farligt det med 🙂

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
© 2019 IPMS Uppsala. Alla rättigheter förbehållna.
Designed in: Oxygen on WordPress