Anonym
Inaktiv

Tack Ola!
Jag håller med om att det är något brutalt med Phantomen. Sen är den ganska snygg också, alldeles för snygg för att vara en riktig britt förstås.

Tack Janne!
Panellinjerna är på väg åt rätt håll i alla fall, men de kunde absolut vara finare. Det lustiga är ju att de klarade av det när de gjorde sin Lightning i 1:48 och det var ju 1997...

Angående det "hemliga" projektet... Ola har alldeles rätt och jag avslöjar min okunnighet om ryska flygplan i allmänhet och ryska jetflygplan i synnerhet, jag var tvungen att googla "Fagot" för att ta reda på om det var en MiG 15... Inte Hobbyboss eller Tamiya dock, utan Eduard i 1/72. Bilderna är grymt närgånga, därav apelsinskalseffekten... eller den finns ju förstås där, men jag kan inte se den med blotta ögat. Janne, jag vet inte så mycket om P.82 heller, men jag misstänker att det är extratanken som drar åt det håller. Det känns så för mig i alla fall.

Det är lite parallelljobb på Phantomen och min MiG 15 nu, båda ska ha metallfärger på sig. I höstas gjorde jag lite mindre lyckade försök med Alclad. De försöken var alla på samma modell. En modell som vid det här laget värmt delar av Uppsala... Nya försök med metallfärger gjorde att jag ville testa annan färg helt enkelt och jag har för mig att det är Björn Fransson som svär vid Vallejos metallfärger. Jag har haft några av dem ett tag och de är jättebra att penselmåla detaljer med, men jag hade inte riktigt testat att spruta dem.

Metallfärger är inte så lätta att fotografera. Det som är White Aluminium ser mest grått ut på fotot. I verkligheten ser det faktiskt riktigt snyggt ut och det är verkligen inte svårt att alls att sprutmåla med Vallejos metallfärger - de vanliga Vallejo tänker jag inte testa igen... Bild två visar lite bättre metallkänsla och det är medvetet som skarven inte är fixad. Den kommer att täckas av en stor och rejäl krok! Metallfärger använda här är White Aluminium, Aluminium, Exhaust Manifold och Gunmetal. Större försök pågår på MiG 15.

/F