Modellbygge i Uppsala – IPMS Uppsala modellbyggarklubb › Forum › In the works › Eduard 1/72 MiG 15-Bis › Svar till: Eduard 1/72 MiG 15-Bis
Det här var en snabbyggd modell som dessutom levererade bra resultat! Rekommenderas varmt till alla som vill bygga en liten smidigt modell! En annan sak jag kan rekommendera är Vallejos metallfärger. De har inte alls samma egenskaper som andra vanliga Vallejofärger, utan låter sig sprutas snällt och städas bort ur sprutan lika snällt och är dessutom slipbara utan att stora sjok "flagar". Nu bör man ju kanske ändå vara försiktig med att slipa metallfärger, men om man vill putsa bort ett litet dammkorn eller så... Hela planet först målat med tunna lager av Alumninium och sedan lite andar tester med White Aluminium, Dark Alumnium och kanske någon till.

Ett skäl till att det var en snabbyggd modell är att det nästan inte är några dekaler alls och det finns inga smådekaler med alls. Eduard säljer dessa separat men är nog med att säga att de kanske inte satt på så länge efter färdigställandet, så jag skippade tanken på att skaffa dessa. Dekalerna som skulle vara på lämpade sig ypperligt att göra masker av och sedan skulle det på röd och blå färg och sedan var det färdigt. Färdigbilder kommer...

Mvh F