Modellbygge i Uppsala – IPMS Uppsala modellbyggarklubb › Forum › In the works › The last of the greatest... › Svar till: The last of the greatest...
Dekaler! Föga förvånande en hel del jobb med dessa. Man måste alltid vara beredd på det oväntade i Venturaland, tycks det - de där svarta ränderna till vingarna fanns bara med som dekaler till ovansidan, så jag beslöt att måla dem istället. Sen blev det så pass snyggt att jag målade ränderna på flygkroppen också. Nog ett klokt beslut, såna där dekaler brukar ju vara ett helsike att få rätt och Venturas dekaler var INTE samarbetsvilliga...
Herr Ventura påpekar också att om man väljer märkningsalternativet med Korearänder så ska man använda sex nationalitetsbeteckningar i samma storlek som rundlarna på flygkroppen, men det finns inte sex såna på dekalarket. Jag tog ett par i samma storlek som de till vingarna från Airfix Spitfire 22, så de är lite mer enhetliga i alla fall.Den vita färgen är väldigt tunn så de svarta ränderna syns igenom, men det får passera. Börjar känna att man får kompromissa lite om den här ska bli klar:-P
En liten glad mun i svart under nosen piggar alltid upp! Funderade inledningsvis på om jag skulle borra upp denna men bestämde att det skulle bli för knöligt, det fick duga så här.
Sidenmatt lack och lite silverprickar på det.