Modellbygge i Uppsala – IPMS Uppsala modellbyggarklubb › Forum › In the works › Sea Harrier FRS.1 › Svar till: Sea Harrier FRS.1
Tre kvällars dekalfippel senare:

Fina dekaler, virrig märkning (numreringen på dekalarket är delvis dubblerad) och svårt att se var en del ska sitta. Tillslut blev det en individ med schackrutigt sidoroder för att det är coolt. Lite märkning kvar på fälltankarna, plus räkna ut hur jag ska få till en övnings-Sidewinder. Och några andra delar som förbättringsmåla i cockpit där det läckt in lite färg, limma fast piloten som jag fått skära bort halva av, komma ihåg HUD:en, måla noskonen som jag glömt, måla några ställen som Kinetic tyckte skulle vara dekaler som skulle vikas runt skarpa vinklar, måla om landningsställen som inte alls ska vara metallfärgade osv osv. Och naturligtvis mer lack och lite vädring. Snart klart.
Jag ska eventuellt få till ett hangardäck till den, möjligen coastal kits, men dom har corona-stängt och känns lite överprisade där det går att få tag på så får se. Jag har köpt transparent plaststång så tänkte få till den när den lyfter/landar...