Modellbygge i Uppsala – IPMS Uppsala modellbyggarklubb › Forum › In the works › ICM Mig-25 BM i 1/72 (såklart) › Svar till: ICM Mig-25 BM i 1/72 (såklart)
Det har gått ganska långsamt några veckor, det var många bitar som skulle sättas ihop, vilket ju alltid är extra spännande när instruktionerna är aningen vaga och man inte riktigt vet exakt hur det ska se ut i alla vinklar och vrår...! Men nu har det nog blivit nåt.

De första trevande stegen.

Här ser det mest ut som nån slags insekt...

...men här börjar det likna något slags flygplan ändå.

Och här är allt ihopsatt till slut. Jag konstaterade ju tidigare att det nog var bäst att följa instruktionerna och sätta dit landställen först, men när sen flygkroppen skulle ihop visade det sig att det inte alls var bäst att göra som det stod...flera recensioner (bland annat den i AoH som låg på byggbordet) tipsade om att sätta ihop flygkroppen på ett helt annat sätt än instruktionerna. Hur man än gör tror jag man måste fippla en del för att få ihop det här.
Flera recensenter är översvallande positiva till passformen och ja, den är bitvis mycket bra men inte perfekt. Det blev en del rätt svårspacklade glipor här och var, fast det kanske bara jag som är kass på att bygga - jag är ju van vid enkla ww2-jaktplan och flygkropp/flygkropp/vinge/vinge/KLART så det här var helt klart en ny nivå...

Men nu är i alla fall allt ihopsatt, spacklat, slipat, polerat och färdigt för primer!