Anonym
Inaktiv

Otroligt att det gått så lång tid sedan sista uppdateringen på juldagen...men jag har inte varit overksam. Tanken var att den här modellen skulle bli klar till årsslutet eller åtminstone till trettonhelgen eller åtminstone innan jag gick tillbaka till jobbet, men men...det finns ju alltid de där smådetaljerna som hänger efter. Och modellens begränsningar visade sig efter hand. Nåväl, lite bilder på målningen: tanken med det här projektet var från början mest att testa lite olika varianter av silverfärg. Först maskades flygkroppen av och vingarna prisades med grått och målades med Tamiyas bare-metal silver. Sedan maskades vingarna av och flygkroppen målades med Tamiyas silver leaf. Eftersom det blev nödvändigt med lite slipning kompletterades sedan med lite olika blandningar av silver och aluminium. Fenan penselmålades till sist med Humbrols 56.

IMG-5818
IMG-5820
IMG-5827
IMG-5829
IMG-5834
IMG-5835

Kronmärken togs från ett gammalt Flying Colors-ark. Här nånstans insåg jag att dörrmattan på vänster vinge inte fanns med som dekal. Bara att maska och måla på lite svart.

IMG-5849

Propellern som det behövdes en hel del pill med. De där eleganta Hamilton-dekalerna fanns med i Hobby Boss-satsen; jag lyckades sumpa en. Nåväl, det propellerbladet får väl bli lite extra slitet...

IMG-5891

När allt var nästan färdigt, efter en hel del arbete fr a med vindrutan, så kändes det som att landställen var för långa. Dessutom satt de för tätt och landställsskydden hade fel form. Så J 26:an får stå nästan helt färdig ett litet tag till...

IMG-5893