Anonym
Inaktiv

Har du måtten så är det fånigt enkelt att göra även ganska komplexa former!

Jag har i alla fall fortsatt harva med T-55:an. Tamiyas gummiband är ju rejält usla, så jag letade efter annat och upptäckte att Takom säljer sina link-by-link T-55-band löst, så köpte ett paket för 150 kr. Hade ju kunnat köpa frulle också vilket kostat en hundring mer men såhär i efterhand besparat mig VISSA PROBLEM. Link-by-link byggs med fördel ihop med bandaggregatet och sätts på efter separat målning på målad vagn. Här är ju vagnen målad och hjulen är ju inte anpassade för att limma fast band/enkelt sättas på efter målning, så det blev onödigt fippligt (med frulle-band hade det ju bara varit att sätta ihop dem, måla, och sätta på). Så, efter mycket prokrastrinerande har jag nu kommit så långt att jag kan få på banden med enbart ommålning av drivhjulet som följd:

Som bonus till mig själv lyckades jag hitta min gamla stora färghylla som glömdes i vindsförrådet till gamla lägenheten, men som stod kvar där och var lätt att komma åt eftersom bonusdotterns klasskompis flyttat in i vår gamla lägenhet. Få saker är så tillfredsställande som färgburkar på rad: