Anonym
Inaktiv

Mer bygge! Kondoren har LÅNGA vingar och här syns det att modellen inte är helt ny ändå, istället för de här genomgående vingbalkarna som nästan är obligatoriska idag så har den vanliga tappar i flygkroppssidorna. De är stabila och kommer nog att hålla, men jag tänkte att det ändå kan bli rätt mycket påfrestning på på flygkroppen, spec limfogen ovanför vingarna. Så jag satte i två extra spant.
IMG-6240
Puffrorna är väldigt väldetaljerade, mycket bättre än den där vattenpistolen i Airfix-Stukan. Den här kudden på undersidan gissade jag är en behållare för tomhylsor så jag målade den i nåt slags säckfärg (mycket lite av detta syns om man sätter i fönsterrutorna).
IMG-6247
Kanontornen är gjorda som pluggar som man ska kunna sätta i efter att ha fått ihop flygkroppen och det är ju omtänksamt. Jag litade dock inte riktigt på att det kommer att gå så de fick komma på plats i samband med att jag satte ihop allt annat. Att limma ihop flygkropp och sedan vingar var det svåraste hittills, känns som att delarna helt enkelt är för stora, och fogarna för många, för att man ska hinna pensla på etylacetat och sen smälla ihop dem. Skulle behöva nåt mer långsamtorkande...
IMG-6248
IMG-6249