Modellbygge i Uppsala – IPMS Uppsala modellbyggarklubb › Forum › In the works › Copper State Models 1/48 F.K. 8 Early › Svar till: Copper State Models 1/48 F.K. 8 Early
Mer gjort... ett problem är att veta hur mycket som syns efter att kroppshalvorna sammanfogats. Ofta är det ju mindre än man tror, i det här fallet var det mer... fast kanske blir det mindre tillslut, för jag vet fortfarande inte vad vingarna kommer att dölja. I alla fall sitter det en relativt stor och synlig bränsletank mellan pilot och observatör. Den ser ut så här uppifrån och från sidorna.

Jag hade räknat med att inte behöva åtgärda skarvarna, men tji fick jag. Tankgaveln kommer att vara ganska synlig genom observatörens plats. Åtgärden blev att skära ut en tunn skiva av plasticard och lägga ovanpå skarven.

Kontrollvajrarna från pedalerna fick ett par mässingsrör fästa ganska långt bak. De gör det lättare att spänna vajrarna senare.

När delar började komma på plats mellan kroppshalvorna kunde jag också åtgärda den saknade vajern längst bak. Det visade sig att det bara behövdes ett mässingsrör för att det skulle se ut som att det sitter en vajer där.

Fler delar på plats inför sammanfogandet av kroppshalvorna. Fantastisk passform! MEN CSM kunde ha lite tydligare målningsinstruktioner tycker jag. Mitt enda klagomål dock.

Och så instrumentpanelen: målad och med de medföljande dekalerna ditsatta. Jag råkade dock förstöra en av dekalerna - kompassen (?) i mitten.

/F