Anonym
Inaktiv

Vem vet Ragnar, kanske finns det ett modelliv efter corona?!

Mer har hänt i bygghörnet...
Först har det målats grönt och linne och också skuggningar. Sedan upptäckte jag att jag vänt skevrodren åt fel håll i ett par fall och blev tvungen att måla om. Sedan, efter skuggningen tyvärr, kom jag på att det skulle vara en tunn grön rand på undersidan av vingarna. Det fixades med pappersmasker. Fungerade ganska bra, men nästa gång blir det krympt pappersmask i ändarna och tejp på de långa raka delarna.

Markeringsmålningsdags (ett bra ord för hänga gubbe) - ni får bara se arbetet under gång och lite grann hur en del färgdamm letade sig under maskeringen. Det är lite svårt att maskera bra när det blir relativt stora höjdskillnader på modellens yta. I det här fallet mellan vingen och det lossågade skevrodret.

Ytterligare delar har fästs vid nosen, inte minst landningsstället. Det följde med etsade fästpunkter för riggningen, de har nu fäst i vingarna och nästa steg är stöttorna som ska passa ner i mitten av de etsade delarna och in i vingarna.

Några riggningssaker följde inte med i asken och var tvungna att läggas till på egen hand.

Lewiskulsprutan som följde med var av på mitten när jag öppnade lådan, så det här är en ersättningsdel från Gaspatch. Scarffringen och etsdelarna kommer dock med i lådan.

/F