Anonym
Inaktiv

Vingarna ja. Det var ganska många delar till inre motorerna/hjulhusen. Jag testade att sätta ihop så mycket som möjligt innan jag målade. Med facit i hands skulle jag kanske inte ha satt ihop fullt så mycket, det blev rätt pilligt att måla. Å andra sidan kommer ganska lite att synas i slutändan...
IMG-8162
IMG-8163
När hjulhusen var målade testade jag att limma vingarnas undre delar mot flygkroppen för att kunna fästa ordentligt mot de långa balkarna. Det funkade väl någotsånär, jag är dålig på att limma stora plastsjok - antingen limmar man med etylacetat, då blir det bra fogar men håller dåligt eftersom det hinner dunsta innan man klämmer ihop delarna, eller så använder man tjockare plastlim, då håller det men fogarna blir lidande. Det hade nog blivit bättre passform om jag limmat ihop vingarna med etylacetat som vanligt och sedan "trätt på" dem på vingbalkarna, å andra sidan kanske det inte hade hållit lika bra. Övning ger färdighet...
IMG-8170
Här har det gått många timmar mellan nyår och trettondagshelg, med slipning, inpassning av klarplastdelar, lite detaljfix och till slut en massa maskning.
IMG-8177
IMG-8178
Och här har jag till slut fått på lite primer (jag noterar att färgen fäster extremt bra på den silvriga ytan...). Så småningom blir det dags att sätta lite färg på skapelsen.
IMG-8179