Modellbygge i Uppsala – IPMS Uppsala modellbyggarklubb › Forum › In the works › Wingnut Wings 1/32 Sopwith Pup › Svar till: Wingnut Wings 1/32 Sopwith Pup
Hej igen!
Det har varit lite stiltje på byggfronten, men nu har jag kommit lite längre...
Jag trodde ett tag att maskinen jag byggde skulle ha metallrena ytor runt motorn och att jag då skulle behöva efterlikna Sopwiths behandling av dessa.

Det försökte jag göra genom att skära till en mask med massor (ganska många) små hål och sedan spraya krom ovanpå någon aluminumfärg. Jag blev ganska nöjd och sedan upptäckte jag att allt skulle vara Battleship Grey...

Vidare i bygget. Ovansidan sprayad med Mr. Paints version av PC10. Den blev tyvärr inte grön förrän man lagt på ganska mycket färg och då blev det ju också ganska mörkt. Jag ska försöka ljusa upp det lite med oljefärg senare. Skar till masker med maskinen för att markera ribborna i vingen, det var snabbare än att skära tejp för hand.

Undersidans resultat... dvs. efter att ha sprayat med mycket uttunnad Tamiya X19 Smoke. Ganska bra, möjligtvis lite kraftigare än jag tänkte mig. Vi får se hur helheten blir senare.

Masker skars till till kokarder och SO, pilotens initialer. Målat och sedan maskerat på vingarnas kokarder för att lyfta fram ribborna på samma sätt som tidigare.

Inte så mycket kvar egentligen. Ska kolla på det där med den gröna färgen på vingarna och sedan bestämma mig för hur jag ska rigga planet.
/F