Byggmöten 2024 Forum Fotoforum And now for something completely different...

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1251
    Anonym
    Inaktiv

    Jag har under året hjälpt min systerson med hans Warhammer 40k-grejer, en ganska avslappnande variation från flygplanen. Warhammer 40k har ju en ganska kul estetik, en blandning av vk1 och SF med vissa inslag av renässans-landsknektar. Och eftersom det är ren fiktion kan man ju göra precis vad som helst, så länge det ser tufft ut...the rule of cool!

    Om ni någonsin byggt Warhammergrejor så vet ni att man får med enorma mängder extravapen i deras satser, tanken är att man ska kunna beväpna sina fordon och trupper i princip hursomhelst. Det innebär också att man får över en massa delar, vilket ju för en modellbyggare är en smått ohållbar situation. Så vid något tillfälle föreslog jag att vi skulle bygga lite "skrotvapen" av överblivna delar. Två av mina resultat ser ni nedan.

    IMG-5527
    IMG-5528
    IMG-5529
    IMG-5530
    IMG-5531
    IMG-5532

    #1260
    Anonym
    Inaktiv

    Kul bygge!
    Alltid roligt att bygga något annorlunda mot det man vanligtvis bygger.

    Anders E

    #1262
    Anonym
    Inaktiv

    Mycket läckert! 🙂

    Jag har kvar en squad Ultramarines som jag köpte och målade för 20 år sedan. Kanske ska köpa en ny och göra ett nytt försök. Det är ju coola modeller och finns en del folk därute på internetz som gör helt magnifika konstverk av dom.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
© 2019 IPMS Uppsala. Alla rättigheter förbehållna.
Designed in: Oxygen on WordPress