Byggmöten 2024 Forum In the works Eduard 1/48 Camel N6377

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1646
    Anonym
    Inaktiv

    Eduard har ju släppt en splitter ny modell av Cameln... måste byggas någon gång och varför inte nu?!

    Det ser ut att vara en helt fantastisk modell, så det är troligen jag som fuskar bort bygget om det inte blir bra. Det ska bli den här målningen

    Basmålning - linne, brunt, aluminium - gjordes först. Efter lite detaljmålning och sammanfogande av delar som inte ställde till det inför senare arbete blev det också klarlack - vilket gör det lite svårare att fota bra. Det här blir ett ganska snabbt bygge och OOB. Eduard har en hel drös med fina resinversioner av motorer, kulsprutor och liknande, men jag tänker att jag använder det här bygget för att se vad som verkligen lönar sig att byta ut. Saker som sitter i cockpiten kommer ju troligen knappt att synas...






    /F

    #1648
    Anonym
    Inaktiv

    En annan skala och ett annat världskrig än det jag brukar befatta mig med men det blir som vanligt spännande att följa! Och modellen ser onekligen perfekt ut...:-)

    #1649
    Anonym
    Inaktiv

    Tack Ragnar!
    Modellen levererar, men det är ju inte mycket annat att vänta av Eduard 2021.

    Jag har jobbat vidare och kroppen är numera ihoplimmad. Vägen dit såg ut så här...

    Hmm... jag hittar inga "kontroller" för att lägga till bilder eller redigera text...
    /F

    #1664
    Anonym
    Inaktiv

    Färdigbyggd! Lättbyggd - Eduard har gjort ett mycket bra jobb!
    /F
















    #1665
    Anonym
    Inaktiv

    Mästarklass! Oerhört snyggt detaljarbete, gillar speciellt träådringen och ribborna på vingarna. Men nästa gång skulle jag gärna se dig göra något ännu mer vädrat...:-)

    #1667
    Anonym
    Inaktiv

    Mycket vackert. Inte bara Eduard som har gjort ett bra jobb, även om han underlättar mycket 😀

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
© 2019 IPMS Uppsala. Alla rättigheter förbehållna.
Designed in: Oxygen on WordPress