Byggmöten 2024 Forum In the works Focke Wulf 190A-2, 3 och 4, Eduard 1/48

Etiketter: ,

Visar 16 inlägg (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #331
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Ola!
    Du var saknad under det traditionella pizzalunchen, som i år blev en hamburgare istället. 🙂
    Med tio modeller med på utställningen var det ju rent numerärt svårt att nå upp till samma resultat som ifjol, speciellt när jag redan från början var medveten om att några av dem snarare var klara än perfekta. Två hedersomnämnanden dock, ett för ökenmaskinen här ovan och ett för en Matilda-tank.

    Nivån i klassen tyska plan i 1/48 var mycket hög och jag har funderat lite på vad det var som saknades hos mina maskiner och kommit fram till följande punkter...

    • valet av målningsschema spelar en viss roll för hur en modell upplevs - "roligare" målningsschema ger högre totalintryck
    • man får verkligen inte slarva med någon del i bygget och det gjorde jag nog på en del ställen - landningsställen (;)) t.ex.
    • jag måste jobba vidare lite på hur jag vädrar mina färdiga modeller - gäller mer när jag bygger modeller av annat än flygplan, men även här skulle jag behöva hitta en mer kontrollerad metod
    • jag funderar på om jag inte måste testa någon annan avslutande matt klarlack för att få ett mer kontrollerat resultat
    • Hoppas att livet i Rom är bra, liksom pendlingen fram och tillbaka! /F

Visar 16 inlägg (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
© 2019 IPMS Uppsala. Alla rättigheter förbehållna.
Designed in: Oxygen on WordPress