Byggmöten 2024 Forum Allmänt Måla med pensel??

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1424
    Anonym
    Inaktiv

    ...ja, ibland vill man väl göra det, eller? Och min favoritfärg för pensel har alltid varit Humbrols akrylfärger. Som nu börjar bli väldigt svåra att få tag i...! Framför allt letar jag med ljus och lykta efter deras mattsvarta, Humbrol 33. Eller ett alternativ till den. Att bygga modeller utan en bra svart färg är ju som att laga mat utan salt!
    Tamiya är snudd på omöjligt, Vallejo går att penselmåla men jag är inte helt förtjust i det (beror kanske på hur mycket man skakar dem??). Vilka är era favoritfärger för penselmålning? Hit me!

    #1426
    Anonym
    Inaktiv

    Ragnar, jag använder enbart Humbrol och penselmålning. Om man inte vill skicka efter burkarna så har Panduro på Dragarbrunnsgatan ett begränsat sortiment med Humbrol. Där köpte jag några burkar med 33 härom veckan.

    Glad Påsk,

    Anders

    #1427
    Anonym
    Inaktiv

    Vallejo och AMMO akryl för pensmålning här. Ja, skakandet spelar stor roll, men viktigtast är nog att du grundar med grundfärg om du inte gör det. Behövs kanske inte för Humbrol?

    #1429
    Anonym
    Inaktiv

    Jag har lärt mig att inte leva utan primer sen jag började måla med vattenbaserat...:-) Med Humbrol går det till nöds utan primer eftersom deras akrylfärger täcker väldigt bra, men de fäster ju dåligt. Kanske skulle testa Ammo, om nu Humbrol börjar bli svåra...?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
© 2019 IPMS Uppsala. Alla rättigheter förbehållna.
Designed in: Oxygen on WordPress