Byggmöten 2024 Forum Allmänt Saker jag saknar...

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #126
    Anonym
    Inaktiv

    Några tankar om detta nya forum...

    1. Jag är klart imponerad av jobbet och utseendet! Heja!
    2. Jag tycker nog att forumdelen borde vara öppen. Vi har ju aldrig direkt haft stor inloggad trafik på det gamla forumet... men det finns kanske andra skäl till att kräva inloggning?!
    3. Igår när jag skrev ett inlägg lyckades jag gå in och redigera. Idag kan jag inte se att jag kan göra detsamma. Försvinner den möjligheten efter ett tag?
    4. Förhandsgranskningen i det gamla forumet var väldigt smidig. Kan man få den funktionen här också?!
    5. Med tanke på att den aktiva aktiviteten på det gamla forumet aldrig varit särskilt hög, t.e.x. få kommentarer på inlägg, har det varit lite intressant att se hur många som varit inne och tittat på inlägget. Personligen känns det nog ändå lite mer tillfredsställande att lägga ut text och bilder på In the works om jag kan se att någon faktiskt går in och tittar där. Kan man lägga till den funktionen?

    #127
    Anonym
    Inaktiv

    Tack för bra feedback!

    2. Jag håller på att kolla på hur jag kan öppna upp forumet för läsning (medan postning fortfarande kräver inloggning). Har ett par andra "forum" igång och man blir skrämd av hur kort tid det tar innan de fylls av massa automatgenererad skräppost om man inte kräver inloggning.

    3. Jag tror att det har att göra med en defaultinställning som tar bort möjligheten att editera efter fem minuter. Ska se om jag kan få bort den spärren. (Den brukar finnas där för att i öppna forum händer det ibland att man ändrar efter att folk börjat kommentera så att det ser ut som att de som kommenterar tycker något som de alls inte gör)

    4. Har inte jobbat så mycket i det gamla forumet så att jag känner till förhandsgranskning. Är det något som gör att man kan se hur inlägget kommer att se ut efter att man tryckt 'publicera'? Jag har inte hittat någon sådan funktion (än i alla fall)

    5. Ska se om jag hittar sådan funktion.

    #134
    Anonym
    Inaktiv

    Ser ju bra ut det här 🙂

    #135
    Anonym
    Inaktiv

    Jag har inte lyckats komma till forumet på några dagar, dvs från hemsidan när jag trycker på medlemssidor kommer det ingen ny länk till forumet... Men nu kom jag direkt hit via Pers länk i det gamla forumet.

    I alla fall...
    * Det verkar vettigt med inloggningskrav för att få posta inlägg.
    * Jag förstår problemet med editering och har väl egentligen inget jättebehov av att kunna göra det långt efter.
    * Jo förhandsgranskning tillåter dig att se inlägget innan man postar det skarpt, finns på vårt gamla forum och på IPMS Stockholms bl.a. Mycket praktiskt och hade det funnits här skulle jag ha testat listknapparna istället för att använda asterisker. 😉 Men om man kan editera ett lite längre tag än fem minuter så kan man ju göra så också.

    Mvh Fredrik

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
© 2019 IPMS Uppsala. Alla rättigheter förbehållna.
Designed in: Oxygen on WordPress