Byggmöten 2024 Forum Fotoforum Snabb stuka

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1425
    Anonym
    Inaktiv

    En stuka ska man väl ha i samlingen, eller? Tja...jag har byggt två stycke i urtiden, men på senare tid har det liksom inte blivit. Men nu låg det ett ex av Airfix nya Ju 87 B-1 i traven och jag behövde något enkelt, efter en lång rad byggen som av olika anledningar kört fast och dragit ut på tiden. Alltså skulle den här byggas snabbt, OOB, utan scratchbygge, detaljpill eller hysteriska mängder bildgooglande.
    Det blev inga byggbilder, det fanns liksom inte så mycket intressant att fota, det har varit ganska raka rör.

    Modellen är på det hela taget utmärkt, detaljerad och lättbyggd. Även om jag ibland kan tycka att "nya Airfix" är lite överkomplicerade, det känns som att deras konstruktörer har haft väldigt roligt när de har suttit med CAD...ibland känns det som att man försöker sätta ihop en trollknut (kommer ni ihåg dem?) snarare än en modell. Man lär sig att vara extremt försiktig med både lim och färg, till och med ett lager primer kan ställa till det med passformarna.

    Det enda som var riktigt besvärligt var siktet, det ser inte ut som på ritningen och passar definitivt inte som avsett. Här blev det lite scratchbygge och en del svordomar. Pitotröret är också scratchat av lite rör och en bit gitarrsträng. Kamot är målat med Vallejo med färger från ett av deras Luftwaffeset.

    IMG-6186
    IMG-6187
    IMG-6188
    IMG-6190
    IMG-6191

    #1428
    Anonym
    Inaktiv

    Mycket snyggt! Jag måste bygga en nån gång, riktigt brutalt plan.

    #1732
    Anonym
    Inaktiv

    Brutalt och fult flygplan!
    Men vilket fint bygge…. ☺️

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
© 2019 IPMS Uppsala. Alla rättigheter förbehållna.
Designed in: Oxygen on WordPress