Byggmöten 2024 Forum Fotoforum The Italians...

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1292
    Anonym
    Inaktiv

    Många klagar på detta år som nu så smått lider mot sitt slut men jag har då aldrig haft så mycket tid för mina "laster"! Såsom strandsatt i Rom tidigare i vår kunde jag ju inte låta bli annat än att ge mig på italienarna som vi har speciell relation till här i Svedala. Här är första kandidaten, även om den inte är 100% färdig (runt 96% skulle jag säga) så kommer de kommande vara slutförda. Dock först J20, Special hobby, 1/48. Riktigt fin liten byggsats, bara man är medveten om att det inte är Tamiya.



    Ola

    #1294
    Anonym
    Inaktiv

    Vilken trevlig överraskning som väntade på en när man till slut tittade in på forumet igen! Den ser ju otroligt snygg ut!
    /F

    #1300
    Anonym
    Inaktiv

    Kan bara hålla med, speciellt om man har i åtanke att det alltså är Special Hobby...sjukt snyggt kamouflage!

    #1323
    Anonym
    Inaktiv

    Lite uppdatering, jag känner mig nu klar med "skåningen". Det ver en mycket trevlig lite kärra att sätta ihop även om det krävdes lite här och där. Har en himla fin förarkabin och lagom om alltings jävlighet säger ju förstås att ca. 90% av allt i utrymmet döljs när man sätter ihop kroppen... men jag vet!





    Nu kanske jag också hittar ork till en basplatta, någon som vet om Edvard finns i 1/48?

    #1324
    Anonym
    Inaktiv

    Också kusinen från F9, Fiat Falco. Byggd i våras på plats i kärrans hemland. Byggsatsen är Italeri och fungerade också bra, en av de bättre, nyare av Italeri. Dock var monteringen av vingstagen ingen lek. Rekommenderar varmt att vid bygge montera vingarna i någon form av hållare då ihopsättandet inte var lätt, framförallt att få allt rakt och korrekt - samtidigt! J11:an hade ett lite annorlunda camouflage än J20 med något större fläckar på vingarna (enl. specialtryck tror jag det var).

    DSC00589
    DSC00585
    DSC00583
    DSC00593

    Nu har vi ju snart en version i 1/32 att tillgå också, blir en riktigt fin parhäst till den nya Gladiatorn!

    #1325
    Anonym
    Inaktiv

    Lite väl simpel riggning på den där... 🙂

    Snyggt målat! Ursäkta frågan, men vingstöttorna ser ut att passa bra mot övervingen och lite si sådär mot undervingen... är det så och varför i sådant fall?
    /F

    #1328
    Anonym
    Inaktiv

    Har fortfarande själsliga ärr efter byggandet av Tamiyas Stringbag...

    PICT6902s

    När jag känner mig redo för att bli vän med mitt självskadebeteende igen har jag denna liggande:

    Wingnut-Wings-Harry-Tate-RE8

    🙂

    #1329
    Anonym
    Inaktiv

    Ohh... Snygg Swordfish!!! Min kom aldrig till det där stadiet. Den ligger dock i en låda och väntar på rätt tillfälle... ungefär som min Heinkel 111. ☺️

    Den där Wingnuten kan du ju annars sälja för att betala för terapin för de själsliga ärren. Galna priser på det mesta från Wingnuts nu.
    /F

    #1356
    Anonym
    Inaktiv

    Nästa "Italienare": Italeris byggsats som är trevlig förutom två stora nackdelar: Passformen lämnar mycket övrigt att önska samt att antalet unika delar är mycket lågt men totala antalet delar är däremot högt (= många liknande delar blir det att måla). Däremot kul att bygga motiv som jag normalt inte bygger. Gjorde också en del besök för att granska ursprunget, bra med en pandemi då eftersom platsen var helt tom på turister...

    Colloseum-2

    Colloseum-1

    #1357
    Anonym
    Inaktiv

    Ska du inte måla statyerna? 🙂

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
© 2019 IPMS Uppsala. Alla rättigheter förbehållna.
Designed in: Oxygen on WordPress