Byggmöten 2024 Forum In the works FW 200 C-5/FK från Revell

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1468
    Anonym
    Inaktiv

    Nu så! Lagom till dess att det blev möjligt att fota på balkongen igen så kommer vi in på upploppet i detta modellmässiga Vasalopp. Det saknas en del smådelar men det viktigaste är på plats nu.
    IMG-6443
    Främre hjärnkontor och kanontorn med den där enorma bössan.
    IMG-6445
    Bukgondolen tog två kvällar bara den att måla och få på plats. Jag gjorde mig omaket att måla den även invändigt vilket var en god investering, mer än man tror syns.
    IMG-6447
    IMG-6451
    Motorinstallationerna klara. Tänkte att motorn längst till h ska ha öppna luckor, andra från v ska ha luckorna borttagna. På sidan av kartongen syntes en närbild av motorerna och Revellbyggaren hade superdetaljerat lite genom att borra hål i brandskottens(?) sidor, det tog sin tid men var värt extrajobbet.
    IMG-6455
    IMG-6456
    Bakre bösspositionen.
    IMG-6457

    #1469
    Anonym
    Inaktiv

    Snyggt bygge som säkerligen skulle se ännu bättre ut om man fick se den i verkligheten! Det låter som att du haft ganska kul under bygget!?

    /F

    #1473
    Anonym
    Inaktiv

    Jotack, det har varit kul nästan hela vägen...enda tillfället då tålamodet tröt var den där veckan då jag körde fast i något slags spackla/slipa/maska/måla-loop...men det var pga brist på tålamod/vana vid att jobba med så här stora objekt, tror jag. Blicken skärptes liksom under arbetets gång.

    Lite mer pill med de sanslöst komplicerade landställen. De står mer stabilt än man tror när man väl fått allt på plats.

    IMG-6467
    IMG-6468

    #1474
    Anonym
    Inaktiv

    Lite slutbilder, då. Det tog nån vecka extra innan jag kunde lägga sista handen vid de sista detaljerna, pga att jag behövde invänta en leverans med nytt superlim (courtesy of Max på Rebell Hobby). Men nu är vi klara.

    IMG-6551
    IMG-6552
    IMG-6553
    IMG-6555
    IMG-6557
    IMG-6559
    IMG-6560
    IMG-6561

    På det hela taget är jag väldigt nöjd. Lite skönhetsfläckar finns som vanligt, men för att vara det första bygget i den här storleksklassen på typ 30 år så får det vara godkänt så här. På det hela taget en väldigt trevlig modell, kunde vara mer detaljerad på sina håll men lättbyggd och välpassande. Det är lätt att bli uppgiven när man öppnar lådan och ser mängden med delar, var i h-e ska man börja liksom. Men det faller sig ganska naturligt. Det kommer att bli fler fyrmotoriga vad det lider...

    #1475
    Anonym
    Inaktiv

    Det är alltid duktigt att avsluta ett bygge och om man är nöjd med slutresultatet är det ju ännu bättre!
    Snyggt bygge och jag tycker att motorerna med sina lite varierande utseenden hjälper till att skapa liv i modellen. Snygg vädring också!

    Mvh Fredrik - som faktiskt börjat på FK8:an, delvis inspirerad av det här bygget

    #1483
    Anonym
    Inaktiv

    En får tacke! Ja, motorerna är ju de som "gör" den här modellen, tillsammans med de där missilerna. En sak som stör mig är ommålningen runt lyktan på undersidan av ena vingen, det känns sjukt iögonenfallande på bild men syns inte lika mycket på modellen. Och det är ju undersidan...för en gångs skull tycker jag jag fick till bra avgasspår också, nu ska jag bara försöka göra om det till nästa stora bygge. Det kommer att bli något betydligt skitigare...:-)

    #1484
    Anonym
    Inaktiv

    "Det kommer att bli något betydligt skitigare...:-)"

    Spännande!!!
    /F

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
© 2019 IPMS Uppsala. Alla rättigheter förbehållna.
Designed in: Oxygen on WordPress