Byggmöten 2024 Forum Allmänt Domare till 08-Open, 13-14 april 2019

Etiketter: 

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #218
    Anonym
    Inaktiv

    Hej!

    Johan lät mig posta det här hos er, tackar och bugar!

    Huvuddomare Jonas och jag söker domare till 08-Open 2019.

    Var du med och dömde förra året eller om du valde att stå kvar på domarlistan så har du fått ett mail, om du INTE fått ett mail och är intresserad av att vara med och döma är detta inlägget för dig!

    * Har du dömt tidigare, antingen på 08 eller på andra liknande tävlingar (C4, Modell Göteborg osv) så hör av dig till mig, ange gärna vilka klasser du känner att du vill döma i (det räcker om du talar om förebilder och skalor) samt om du har någon kollega du gärna dömer med.

    * Har du varit domarlärling tidigare så känn efter själv om du vill vara lärling igen eller om du känner att du vill steppa upp ett pinnhål och döma, vi ser då till att du får gå med några av våra gamla rävar i branschen 🙂 !

    * Vill du prova på att döma så får du gärna gå som domarlärling, du får då ansluta till ett domarpar där din huvuduppgift blir att se och lära! Ett suveränt sätt att både som modellbyggare förstå vad domarna tittar efter i en bedömning och ett första steg mot att bli domare själv!

    Domarmöte (föredömligt kort) hålls efter lunch på lördagen (exakt tid mailas ut i god tid tillsammans med domaranvisningar), bedömning sker sedan på lördag eftermiddag med målet att vara klara allra senast vid 17-tiden. Målsättningen är också att vi ska vara så många domare så att inget domarpar ska behöva döma mer än två klasser. Vi vet också rätt väl vilka klasser som brukar kännas mastiga så vi försöker dela upp jobbet någorlunda rättvist.

    Vill du vara med och döma så kontakta mig på magnusfridsell(a)gmail.com , byt krumelurerna i mitten mot ett @ !

    Välkomna till Open i april!

    Hälsningar

    Magnus Fridsell
    Biträdande huvuddomare, 08-Open 2019

    #229
    Anonym
    Inaktiv

    Hej igen vänner!

    Jag pushar den här! Vi har fått bra respons på utskicket men det är fortfarande en hel del som inte svarat - har du fått en förfrågan så hör av dig till mig!

    Har du INTE fått en förfrågan i din mail men känner att du vill och kan vara med och döma i någon roll (se mailet ovan) så hör av dig! Både för att vi behöver fler domare i år och för att vi vill trygga återväxten i domarkåren inför framtiden.

    Hälsningar

    Magnus

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
© 2019 IPMS Uppsala. Alla rättigheter förbehållna.
Designed in: Oxygen on WordPress