Byggmöten 2024 Forum Allmänt Modell loppis

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Anonym
    Inaktiv

Hej modellkollegor!

Hoppas ni alla har det bra i sommarvädret. Jag har spenderat en del av min hemester med att gå igenom min stash av modeller och även om det varit himla kul att drömma och pilla på all plast så har jag insett det ofattbara att jag inte kan leva i 200 år. Därför har jag nu sorterat ut en del modeller som får gå vidare. Dock, innan jag skeppar det till Max eller Hasse/Marko tänkte jag bjuda in till en modell-loppis här ute i Skogstibble. Lördagen den 7/8 kl. 14 ställer jag upp bordet i ladan med modeller till salu för den som har lust att komma förbi och titta lite bland det jag ska avyttra. Tänkte också bjuda på lite kaffe och kakor – det är ju länge sedan vi sågs och det skulle vara kul att prata modeller och andra väsentligheter också.

Det mesta på bordet kommer vara flyg i 1/48 men det finns lite fordon och figurer också samt någon båt och lite annat. Dessutom har jag några böcker som nog också kommer hamna på bordet.

Även om jag tror att många av oss nu har fått sprutor och otäckingen Corona är på väg att få däng så håller vi till utomhus med möjlighet att hålla de avstånd vi är bekväma med.

Hör gärna av er så jag kan brygga tillräckligt med kaffe (te finns nog också).

Mvh Ola

Anonym
    Inaktiv

Nä, visst är det frustrerande att man inte kommer att leva lika länge som stashen...? Mycket trevligt initiativ i alla fall! Har du nåt i 1/72? I vilket fall vore det trevligt att komma förbi, Bianchin måste ju ändå ut och luftas ibland:-)

Anonym
    Inaktiv

Välkommen ut! Tror tyvärr inte jag har mycket i 1/72, ska kolla. Ska nog ha lite olja om Bianchin känner sig trött efter färden till landet. 😉

Anonym
    Inaktiv

Kul idé! Jag kommer gärna!

Hur ställer du dig till att man eventuellt tar med sig egna utsorterade loppisfynd?!

Mvh Fredrik

Anonym
    Inaktiv

Jag kommer, i sällskap av både Björn A och Johan H.
    Undrar om nu Fredrik får ta med sig loppisfynd.
    Får jag det då också?

Anonym
    Inaktiv

Hej igen... Jag kommer fortfarande, men jag kollade igenom mina modeller och kom fram till att jag bara har en (1) som jag kan tänka mig att skiljas från... Så jag bidrar inte till loppisen genom att ta med, men kanske genom att ta med något hem. 😁

Anonym
    Inaktiv

Hej igen!

Först: Då ett par av er har frågat vill jag bara säga att självklart är partner/vän välkommen också ut hit till Skogstibble på lördag, finns trädgård, keramik och annat att distrahera med under våra "affärer"! 😉

Sedan: Då en av orsakerna till loppisen är flytt finns det inte jättemycket utrymme kvar i ladan just nu men lite utrymme finns det nog.

Sist: Dessutom kanske vi kan, över kaffet, prata lite om dels återstart av söndagsmöten, dels kanske planera in ett av dessa söndagsmöten under hösten som ett lite större "swap-möte" där det finns lite bättre med plats än vad jag kan erbjuda?

Återigen välkomna på lördag! 🙂

Mvh
    Ola

Anonym
    Inaktiv

Låter finfint alltihop!
    /Fredrik

Anonym
    Inaktiv

Hej
    Jag tänkte också försöka dyka upp på lördag.

/Olle

Anonym
    Inaktiv

Kul, välkommen Olle! Jag har kanske en gammal email adress till Dig för när jag skickade ut inbjudan via email fick jag felmeddelande på Din adress.

Anonym
    Inaktiv

Sorry
    När jag ser väderleksprognosen, så bangar jag!.
    Två timmars bilkörning i regnet lockar inte.
    Hoppas ni får det bra ändå!

Hälsningar
    Olle

Anonym
    Inaktiv

Bra loppis!
    kul att träffa alla igen dessutom i en trevlig miljö.
    Förutom ett par välbehövliga modeller till min egen stash fick vi med oss en burk riktig saltlakris.
    Hälsningar
    Anders o Siv

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
© 2019 IPMS Uppsala. Alla rättigheter förbehållna.
Designed in: Oxygen on WordPress